Rezumat articol ediţie STUDIA UNIVERSITATIS BABEŞ-BOLYAI

În partea de jos este prezentat rezumatul articolului selectat. Pentru revenire la cuprinsul ediţiei din care face parte acest articol, se accesează linkul din titlu. Pentru vizualizarea tuturor articolelor din arhivă la care este autor/coautor unul din autorii de mai jos, se accesează linkul din numele autorului.

 
       
         
    STUDIA MUSICA - Ediţia nr.Special Issue 2 din 2022  
         
  Articol:   DE LA COR LA CVARTET DE COARDE – METAMORFOZE SONORE ÎN COMPUNEREA LUCRĂRII OPT BAGATELE PENTRU CVARTET DE COARDE DE ADRIAN POP / FROM CHOIR TO STRING QUARTET – SOUND METAMORPHOSES IN THE COMPOSITION OF THE WORK OPT BAGATELE PENTRU CVARTET DE COARDE BY ADRIAN POP.

Autori:  CRISTIAN BENCE-MUK.
 
       
         
  Rezumat:  
DOI: 10.24193/subbmusica.2022.spiss2.14

Published Online: 2022-12-20
Published Print: 2022-12-30
pp. 225-255

VIEW PDF

FULL PDF

Abstract: Dintre cele trei cvartete de coarde ale compozitorului clujean, ne vom opri asupra lucrării Opt bagatele pentru cvartet de coarde (1996), distinsă cu Premiul „George Enescu” al Academiei Române, având ca punct de pornire ideatic, tematic și dramaturgic un ciclu coral anterior al autorului, Galgenlieder-Bagatellen (1987), pe versuri din volumul Galgenlieder / Cântece de spânzurătoare de Christian Morgenstern (1905). În pofida inerentelor diferențe dintre versiunea instrumentală și cea vocală, atitudinile muzicale păstrează acea predilecție și apetență înspre scriitura vocală, atât de dragă lui Adrian Pop, inclusiv prin utilizarea unor foneme vocale, care îmbogățesc coloritul instrumentelor de coarde ale celei de-a treia bagatele. Rafinamentul instrumental și coloristic al celor opt bagatele confirmă rolul lor esențial în cadrul creației unuia dintre cei mai importanți compozitori clujeni și români actuali.

Key words: Adrian Pop, bagatele, versiune, transcriere, rescriere, contemporan
 
         
     
         
         
      Revenire la pagina precedentă